L’entitat ha posat en marxa aquest matí una campanya d’estiu en metros, carrers i platges sota el lema «Aturem la decadència». La iniciativa insta la ciutadania a mobilitzar-se per acabar la llarga nit del Procés i les seves nefastes conseqüències econòmiques i institucionals.
Societat Civil Catalana ha iniciat una extensa campanya d’estiu per sensibilitzar la ciutadania dels «greus danys econòmics i institucionals» provocats pel procés d’independència i la necessitat urgent d’organitzar-se i apartar democràticament els nacionalistes del poder. L’associació ha desplegat anuncis al metro de Barcelona, al centre de Tarragona i Girona i milers de cartells als carrers de l’àrea metropolitana.
«Tothom a Catalunya sap que la nostra terra ha entrat en una franca decadència», ha afirmat el seu president, Fernando Sánchez Costa. Els líders independentistes ens han robat una dècada preciosa. O donem un cop de timó immediat o el declivi ja serà irreparable. Fem una crida a tots els catalans perquè siguin protagonistes del final del malson. Ens mereixem recuperar la millor Catalunya, no la caricatura que ens ha deixat el procés».
En aquesta campanya, SCC ha volgut centrar-se en tres realitats: el col·lapse històric de la inversió estrangera a Catalunya durant els últims tres anys, la caiguda dramàtica en el rànquing de competitivitat europea durant la darrera dècada i la pèrdua de lideratge en l’economia espanyola.
Per a Ferran Brunet (professor d’economia aplicada de la UAB i portaveu d’Economia i Empresa del SCC), «fa anys vam advertir sobre els costos del procés. Al principi ens van cridar alarmistes i es va riure. Ningú riu ara. La davallada és innegable. Hi ha molts catalans que saben que no és Madrid qui ens roba, sinó el procés. Ha arribat el moment que la societat civil es desperti per refer Catalunya».
El vicepresident de SCC, Xavier Marín, responsable de mobilització i coordinador d’aquesta campanya en particular, ha recordat que «la conscienciació és el primer pas per a la mobilització. I la mobilització és la porta al canvi. » Es tracta de la primera de les tres campanyes planificades per convidar «la majoria de catalans a apoderar-se i trencar amb l’anestèsia imposada pel règim nacionalista. Aquesta primera campanya pretén conscienciar. La pròxima estarà destinada a fomentar l’activisme pell canvi. Entre mig hi haurà una sorpresa a les platges. Tot arribarà».
El president, el vicepresident de mobilització i el portaveu d’economia de l’entitat expliquen els detalls de la campanya en aquest vídeo: https://youtu.be/JcuLJJ83dDE